DBID: 1456
Systémové číslo: P25V00000137 Evidenční číslo zadavatele: SUSPK/12225/2025 Dle zákona: č. 134/2016 Sb.
Datum zahájení:
14.11.2025
Nabídku podat do:
24.11.2025 14:00
Název, druh veřejné zakázky a popis předmětu
Název: Dodávka pohonných hmot – motorové nafty do nadzemních nádrží III
Druh veřejné zakázky: Dodávky
Stručný popis předmětu: Dodávka pohonných hmot – motorové nafty do nadzemních nádrží III
Druh zadávacího řízení, předpokládaná hodnota
Druh řízení:
jednací řízení bez uveřejnění
Důvod použití jednacího řízení: Zadavatel v souladu s § 63 odst. 1 písm. a) zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, rozhodl o zahájení jednacího řízení bez uveřejnění z následujících důvodů:
1. Opakované neúspěšné zadání zakázky: Zahájení jednacího řízení bez uveřejnění předcházela opakovaná snaha o zadání nadlimitní veřejné zakázky v otevřeném řízení. Konkrétně se jednalo o následující dvě zadávací řízení, ve kterých nebyly ve lhůtě pro podání nabídek podány žádné nabídky:
Zadávací řízení č. 1
Název veřejné zakázky: Veřejná zakázka: Dodávka pohonných hmot – motorové nafty do nadzemních nádrží
Odkaz do elektronického nástroje: Veřejné zakázky - E-ZAK SUSPK
Ev. číslo zakázky ve VVZ: Z2025-045632
Zadávací řízení č. 2
Název veřejné zakázky: Veřejná zakázka: Dodávka pohonných hmot – motorové nafty do nadzemních nádrží II
Odkaz do elektronického nástroje: Veřejné zakázky - E-ZAK SUSPK
Číslo zakázky ve VVZ: Z2025-052242
Obě řízení proběhla v souladu se zákonem, přičemž zadávací podmínky zůstaly u obou z nich v zásadě totožné.
2. Zachování původních zadávacích podmínek: Zadavatel při přípravě jednacího řízení bez uveřejnění zachovává zadávací podmínky původních zadávacích řízení, a to zejména rozsah plnění, technické parametry, předpokládanou hodnotu zakázky, dobu trvání smlouvy a požadavky na kvalifikaci. Nedochází k žádné podstatné změně, která by mohla ovlivnit okruh potenciálních dodavatelů nebo narušit ekonomickou rovnováhu zakázky. Případné dílčí úpravy (např. formální zpřesnění textu nebo termínů) nemají vliv na podstatu zakázky.
3. Naléhavost a ohrožení veřejného zájmu: Předmět veřejné zakázky je zásadní pro zajištění provozuschopnosti Správy a údržby silnic Pardubického kraje (SÚS PK), zejména v zimním období. V případě, že by SÚS PK neměla zajištěny dodávky pohonných hmot, nebylo by možné řádně provádět zimní údržbu komunikací, tj. odstraňování sněhu a náledí. Tato situace by bezprostředně ohrozila bezpečnost silničního provozu a osob pohybujících se na území celého kraje. Zadání zakázky formou JŘBU je proto nezbytné nejen z hlediska provozní kontinuity, ale i z důvodu ochrany veřejného zájmu a bezpečnosti. Z časových důvodů již není možné, aby se zadavatel opakovaně pokoušel o zadání formou nadlimitního otevřeného řízení. Tento bod 3 odůvodnění přitom neslouží ke zdůvodnění použití jednacího řízení bez uveřejnění ve smyslu ZZVZ (zadavatel využívá zákonné možnosti dle § 63 odst. 1 písm. a) ZZVZ, nikoli dle § 63 odst. 5 ZZVZ), ale toliko k internímu zdůvodnění urychlené potřeby zadání předmětu veřejné zakázky prostřednictvím zvoleného druhu zadávacího řízení v rámci schvalovacích postupů zadavatele.
Režim veřejné zakázky:
nadlimitní
Předpokládaná hodnota:
26 000 000 Kč bez DPH
Místo plnění
Pardubický kraj
Zadavatel
Úřední název: Správa a údržba silnic Pardubického kraje
IČO: 00085031
Poštovní adresa: Doubravice 98
533 53 Pardubice
Název oddělení:
Oddělení VZ
Id profilu zadavatele ve VVZ: 60051913
Adresa kontaktního místa
Nabídky, resp. žádosti o účast podávat na:
prostřednictvím elektronického nástroje E-ZAK (https://ezak.suspk.cz)
Elektronická komunikace
V rámci této zakázky je možné komunikovat elektronicky prostřednictvím eKomunikace Portálu dodavatele platformy FEN.cz
S ohledem na předmět plnění veřejné zakázky nelze uplatnit toto zvýhodnění.
Podpora důstojných pracovních podmínek
S ohledem na předmět plnění veřejné zakázky nelze uplatnit tuto podporu ze strany zadavatele. Pracovní podmínky jsou v gesci vybraného dodavatele
Férové dodavatelské vztahy
Zadavatel v rámci zadávacího řízení dbá na dodržení zásad transparentnosti a přiměřenosti, rovného zacházení a zákazu diskriminace v souladu s §6 ZZVZ č. 134/2016 Sb
Podpora ekologicky šetrných řešení
V rámci plnění předmětu veřejné zakázky budou výhradně použity schválené materiály, výrobky a technologické postupy.
Jiné
Zadavatel má zájem realizovat veřejnou zakázku v souladu se zásadami společensky odpovědného veřejného zadávání. Kromě důrazu na ekonomické parametry byly při přípravě zakázky reflektovány i širší souvislosti, zejména v oblasti pracovněprávních vztahů, bezpečnosti práce a odpovědného přístupu k dodavatelskému řetězci.
Zadavatel v obecné rovině přihlédl k významu dodržování pracovněprávních předpisů, řádného odměňování, respektování pracovní doby a podmínek bezpečnosti práce u všech osob podílejících se na plnění zakázky. Stejně tak byla zohledněna důležitost včasného plnění závazků v rámci dodavatelského řetězce.
Tyto aspekty byly reflektovány v rámci přípravy zadávacích podmínek, přičemž jejich uplatnění bude záviset na konkrétním způsobu realizace ze strany vybraného dodavatele.